După dezvăluirea conceptului Ibiza Concept la Salonul Auto de la Beijing, ne aşteptam să vedem versiunea de serie a hot-hatch-ului spaniol de clasă mică la Salonul Auto Paris 2012, însă producătorul iberic a considerat că noile Leon şi Toledo sunt premiere suficiente.
Acum, însă, în apropierea sărbătorilor de iarnă, pasionaţii sunt gratulaţi cu Seat Ibiza Cupra facelift, care, din fericire, este aproape identic cu conceptul premergător. Ceea ce este foarte bine, deoarece Ibiza Cupra arată foarte sportiv.
Partea frontală capătă o puternică individualitate datorită luminilor LED integrate reuşit în faruri, în timp ce fanta inferioară din spoiler aduce o puternică impresie de forţă în peisaj, aşa cum se întâmplă cu spoilerul spate, dominat de difuzorul mare în mijlocul căruia tronează evacuarea trapezoidală.
Ibiza Cupra este prezentat în versiunea cu 3 uşi, care se apropie mult mai mult de ideea de coupe decât vărul Polo GTI, mai ales dacă remarcăm jantele de 17 inci şi garda la sol coborâtă, precum şi etrierele vopsite în roşu ale sistemului de frânare AP Racing (oferit opţional).
Sub capotă, Seat Ibiza Cupra păstrează micul turbo pe benzină 1.4 TSI de 180 CP şi 250 Nm, care îi conferă performanţe bune: 6,9 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 228 km/h, dar şi un consum de 5,9 litri/100 km. Ibiza Cupra este dotată standard cu DSG (cutia automată cu dublu ambreiaj), dar şi cu diferenţialul blocabil electronic XDS.
Pentru moment, spaniolii nu au anunţat detalii privind data lansării pe piaţă sau informaţii despre preţuri şi dotări, dar este foarte posibil ca noul Seat Ibiza Cupra facelift urmează să fie prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2013.